Mai e cineva pe planeta aceasta care nu a vazut reclama cu Sisterhood of Motherhood la laptele praf produs de Abbott ? 

Nu, nu e despre echilibru, nu e despre “impacare”, nu e despre nimic din ceea ce incearca sa transmita. E doar o reclama geniala, facuta pentru un producator de lapte praf, care vrea sa vanda, nicidecum nu e interesat de “impacarea” dintre mame, de armonia si zen-ul si cauzele comune pe care le avem in vedere ca parinti. E doar o reclama la lapte praf, sa fie clar ! Si scriu aceasta postare pentru ca mi-a ajuns cate “impacari” am vazut in aceste zile pe Facebook si de cata reclama gratuita a avut parte produsul in social media.

Iar cand un producator de lapte praf face astfel de reclame, ne gandim in primul rand la manipulare. Si le-a iesit, nu gluma…

Inainte sa ii dam cu armonia, “impacarea”, echilibrul sa ne amintim ce a facut Nestle in Africa…cand deghiza agentele de vanzari in asistente medicale care ar fi trebuit sa ofere sfaturi nutritionale, dar care distribuiau formula, spunandu-le mamelor ca laptele lor nu este bun. Inainte sa ii dam cu “impacarea” hai sa ne gandim cate mii de copii au murit in Africa (si inca mai mor) din cauza alimentatiei cu lapte praf. O investigatie ampla pe acest subiect (care a si dus la boicotul inca in vigoare asupra Nestle) a aratat mame preparand lapte praf cu apa luata dintr-o balta! De ce? Pentru ca nu exista nicio sursa de apa potabila in zona, iar producatorul de lapte praf a stiut acest lucru si si-a varat cu buna stiinta produsul, mintind mamele ca laptele lor nu e bun si spunandu-le sa inceteze sa mai alapteze.

Nestle a deschis seria unor incalcari macabre ale eticii de marketing si de la acest trend nu s-a abatut NICIUN producator din domeniu, iar Abbott este una din companiile care incalca cel mai des Codul de Marketing al Substituentilor de Lapte Matern.

Poate pentru noi cei care avem acces la apa curenta si potabila, laptele praf nu este “diavolul”, insa in zone ale lumii, unde laptele praf e “promovat” intr-o maniera lipsita de etica, mor copii. Da, surpriza, nu suntem singuri pe Terra…si chiar daca ai nostri copii traiesc hraniti fiind cu lapte praf, altii mor. Asta apropo de solidaritate, sisterhood, motherhood si ideea reclamei ca “in ciuda credintelor noastre suntem cu totii parinti”.

Ceea ce am scris eu nu este despre mamele care alapteaza versus mamele care dau lapte praf. E despre ETICA! 

Va propun un lucru: incetati sa mai judecati mamele in functie de modalitatea de hranire pe care o aleg sau pe care sunt nevoite sa o aleaga pentru copiii lor. O mama nu este mai buna doar pentru ca alapteaza, cum nici nu devine implict rea daca isi hraneste copilul cu lapte praf.

Insa nu incetati sa judecati marketingul lipsit de onestitate facut de producatorii de lapte praf….Or asta inseamna in primul rand sa nu le mai promovati in mod gratuit reclamele. Iar daca vrem sa nu mai existe tabere haideti sa promovam alaptarea si sa facilitam accesul tuturor mamelor la acest drept fundamental, sa facilitam accesul mamelor la banci de lapte matern atunci cand este nevoie reala de suplimentare, iar laptele praf sa nu mai fie alimentul de prima intentie oferit nou nascutilor, in conditii in care nu este necesar. 

Si nu nu sunt o radicala. Sunt solidara cu mamele din lumea aceasta si cu copiii lor, indiferent de modalitatea de hranire la care au apelat. Nici macar nu rezonez cu ideea de “razboi” intre mame, iar pentru mamele care au probleme in alaptare sau care nu au reusit sa alapteze manifest un maxim de empatie, intrucat experienta personala m-a facut sa inteleg mult mai bine dificultatile cu care se confrunta. Tocmai pentru ca sunt un parinte solidar, scriu genul acesta de postari….Si da, sunt constienta ca cei de la Abbott si-au atins scopul chiar si prin intermediul postarii mele: bad publicity is still publicity…

Cateva chestii pe care ar merita sa le cititi inainte sa mai share-uiti reclame inselatoare la lapte praf:

Foto: UNICEF

(articol citit de 449 ori, 1 vizite astazi)

Sunt psiholog și consultant în alăptare acreditat internațional IBCLC din Brașov. Ariile mele de interes sunt: psihologia perinatală și psihologia copilului mic, somnul copilului alăptat, relactarea, frenurile restrictive și mecanismele disfuncționale de supt, alăptarea în contextul reîntoarcerii la muncă.


Daca ti-a placut acest articol apasa Like paginii Inbratelamami. In cazul in care doresti o consultatie in alaptare foloseste pagina de contact sau alatura-te comunitatii din grupul de sprijin In brate la mami - sprijin in alaptare


Implica-te in discutie, lasa un comentariu

1 Comentariu la "Despre solidaritate si reclame la lapte praf"

avatar
trackback

[…] Statista). Este doar unul din brand-urile deținute de Abbott Nutrition. Mai țineți minte reclama genială cu mummy wars, ce a făcut furor în mediul online anul acesta? Era o reclamă la […]

wpDiscuz