In orasul in care locuiesc s-a deschis un centru privat de pediatrie.

Centrul arata bine (asa cum intr-o tara civilizata ar arata spitalul public de pediatrie, dar noi nu traim intr-o tara normala…) si cel mai probabil il vom vizita si noi (sper sa nu fie cazul prea curand).
Si ma uit eu printre pozele de la inaugurare si ce vad? In sala de asteptare, la locul de joaca pentru copii ditamai bannerul cu Nestle. 

Ma intreb de ce? Era indispensabila reclama la lapte praf (in conditiile in care genul acesta de asocieri sunt teoretic interzise si in mod clar lipsite de etica)? Centrul e o investitie integral privata, nu e nici macar parteneriat public privat sau rezultatul vreunei finantari in care isi baga abil “coada” producatorii de lapte praf, chipurile sub forma unei sponsorizari de buna credinta.
Ditamai lantul de clinici are nevoie de bani de la producatorii de lapte praf sa faca investitii? Sau pur si simplu, in virtutea inertiei cineva s-a gandit sa orneze cu ceva peretii clinicii? In aceste conditii de ce nu ai alege poze minunate si decente cu o mama alaptand? Ce poate fi mai frumos decat sa vezi o poza cu o mama ce isi tine pruncul in brate?
Acum scriind aceste randuri imi aduc aminte de postarea unei mamici pe un grup de sprijin in alaptare care se plangea ca a fost la control cu nou nascutul. Desi copilul luase bine in greutate conform graficelor de crestere pentru copii alaptati elaborate de Organizatia Mondiala a Sanatatii, venerabila doamna doctor i-a recomandat mamei lapte praf, pe motiv ca bebe e prea slab.
Mai sus v-am redat doar un exemplu de ce inseamna marketing bine facut.  😉
Poate ca printre voi cei care cititi aceste randuri se afla persoane care ridica din sprancene si ma considera radicala. Va asigur ca respect decizia fiecarui parinte de a-si hrani copilul in felul in care doreste. Dar stiti care sunt riscurile alimentatiei artificiale? Vorbesc medicii de ele atunci cand o recomanda? Cati medici ati intalnit care sa fie capabili sa sprijine corect alaptarea si nu cu mituri de secol 18? Stiti cati bani invarte industria de baby foods la nivel global?
Am mai scris despre modul in care isi fac reclama producatorii de lapte praf si tetine aici

Mai jos, o emisiune de exceptie, despre laptele praf …

Sunt psiholog și consultant în alăptare acreditat internațional IBCLC din Brașov. Ariile mele de interes sunt: psihologia perinatală și psihologia copilului mic, somnul copilului alăptat, relactarea, frenurile restrictive și mecanismele disfuncționale de supt, alăptarea în contextul reîntoarcerii la muncă.

Daca ti-a placut acest articol apasa Like paginii Inbratelamami. In cazul in care doresti o consultatie in alaptare foloseste pagina de contact sau alatura-te comunitatii din grupul de sprijin In brate la mami - sprijin in alaptare


Implica-te in discutie, lasa un comentariu

1 Comentariu la "Despre marketingul laptelui praf"

avatar
Bianca
Bianca

Ce spirit de observatie ai …. ai perfecta dreptate!!!!

wpDiscuz